1 Haziran 2010 Salı

Nikon'mu Canon'mu?

Fotoğraf çekmeye ilk başladığım yıllarda bir Zenith makine kullanıyordum.

İFSAK’ta eğitim aldığımda hocalara sordum, arkadaşlara danıştım ve kendime bir Nikon F80 filmli fotoğraf makinesi satın aldım. Bu makinem ile nostalji yapmak istediğimde halen bir film takıp çekimler yaparım.

Uzun bir müddet bu makineyi kullandıktan sonra dijital teknolojinin filmli makinelerin yerini alması ile birlikte yine Nikon’un D70s modeline geçiş yaptım. Yaklaşık 3 yıldan beri bu makinemi kullanmakta idim.

Geçtiğimiz günlerde bu makinemi sattım ve bir Canon 50D fotoğraf makinesi aldık. Aldık diyorum çünkü Mehtap Canon kullanıcısı olduğu için ben de Canon satın alarak makine, objektif ve bilumum malzemeyi ortak kullanmanın daha mantıklı olacağını, masraflarımızı düşüreceğini düşündük.

Arkadaşlarım soruyor ya Nikon bırakılıp Canon’a geçilir mi diye, neden geçilmesin?

Her ikisi de son derece gelişimci, yenilikçi ve ataklar dijital teknolojide ve gün geçtikçe daha da iyi modeller yapıp kafalarımızı daha da karıştırıyorlar.

Nikon’mu Canon’mu derseniz, eğer bir Hasselblad, Rolleiflex veya Leica’m yoksa her ikisi de olur derim.

Sonuçta “Fotograf çekmek, aynı anda beynin, gözün ve kalbin bir olayı hedeflemesi (Bresson)” değil midir?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder